Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlisku ogłasza nabór na stanowisko: Asystent rodziny

Ogłoszenie o naborze na stanowisko Asystenta Rodziny

Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlisku ogłasza nabór na stanowisko:

Asystent rodziny

  1. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI:

Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlisku

  1. Plac Zamkowy 6

67 – 112 Siedlisko

  1. OKREŚLENIE STANOWISKA

Wymiar czasu pracy: pełny etat – w ramach zadaniowego systemu czasu pracy

Liczba stanowisk: 1

Umowa o pracę na czas określony


III. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:

  1. posiadanie obywatelstwa polskiego;
  2. posiadanej pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  3. nieposzlakowana opinia;
  4. niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na wskazanym stanowisku;
  6. wykształcenie:
  7. wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
  8. wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie ust. 3 i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
  9. średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
  1. kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
  2. kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek                 w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
  3. kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
  4. WYMAGANIA DODATKOWE:
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy;
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
  • znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej;
  • posiadanie prawa jazdy kat. B;
  • umiejętność radzenia sobie w relacjach z trudnym klientem;
  • empatia, asertywność, odpowiedzialność;
  • samodzielność w działaniu oraz dobra organizacja pracy własnej;
  • znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych.

  1. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

     Zakres obowiązków asystenta rodzinnego określa art. 15 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku                o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022, poz.447 tj.).

 Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny            i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, o którym mowa w art. 11ust . 1;
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  14. realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet        w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1329);
  15. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  16. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku,                     i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 zatrudnienie i stosunek pracy asystenta rodziny ust. 1;
  17. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  18. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  19. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi        się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  20. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a gminny zespół interdyscyplinarny na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2021 r. poz. 1249), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna                 za niezbędną.
  1. WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA:
  1. list motywacyjny;
  2. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg zatrudnienia;
  3. kwestionariusz osobowy – załącznik nr 1;
  4. oświadczenie o niekaralności;
  5. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
  6. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych;
  7. oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych – załącznik nr 2;
  8. oświadczenie o wypełnieniu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;

VII. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW

            Dokumenty należy składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siedlisku do dnia 16 lutego2024 r. w godzinach 8.00 – 15.00 osobiście lub pocztą (decyduje data wpływu do Ośrodka)          z dopiskiem: „Nabór na stanowisko asystenta rodziny”.
Oferty, które wpłyną po terminie lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
            Z kandydatami spełniającymi wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna.
            Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Ośrodka Pomocy Społecznej w Siedlisku – www.siedlisko.naszops/bip  i  Urzędu Gminy w Siedlisku – bip.wrota lubuskie.pl/ugsiedlisko/ oraz ogólnodostępnej tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy i w Ośrodku Pomocy Społecznej w Siedlisku.

                 p.o. Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej

                             Kamila Kamińska