PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI I LIKWIDACJA BARIER DLA OSÓB ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI W GMINIE SIEDLISKO

20 września 2019 r. weszła w życie ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r. poz. 1696) zwana potocznie – Dostępność Plus. Ma ona zapewnić swobodny dostęp do dóbr, usług oraz możliwość udziału w życiu społecznym i publicznym osób o szczególnych potrzebach.

W związku z powyższym uprzejmie proszę o zgłoszenie potrzeb w w/w zakresie. Celem opracowania jest analiza stanu obiektów, dostosowania do potrzeb mieszkańców, wyrównaniu szans osób ze szczególnymi potrzebami, np.

  • osób na wózkach inwalidzkich oraz o ograniczonej możliwości poruszania się;
  • osób starszych;
  • osób niewidomych i słabowidzących;
  • osób głuchych i słabosłyszących;
  • osób z niepełnosprawnościami psychicznymi i intelektualnymi;
  • kobiet w ciąży;
  • osób z małymi dziećmi, w tym z wózkami dziecięcymi;
  • osób mających trudności w komunikowaniu się z otoczeniem (trudności z komunikowaniem się lub rozumieniem języka pisanego albo mówionego);
  • osób o nietypowym wzroście (w tym również dzieci);
  • osób z ciężkim lub nieporęcznym bagażem,

oraz dokonanie diagnozy w zakresie dostępności alternatywnej w obiektach gminnych.

Formularz można złożyć do marca 2021 w Urzędzie Gminy w Siedlisku, Plac Zamkowy 6, 67-112 Siedlisko, a także przesłać proponowane rozwiązania w formie informacji drogą mailową na adres: ug@siedlisko.pl.